پنج شنبه ۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۳

خرید خدمات آموزشی نیرو‌های فرهنگی در بودجه، ورود دلالی به عرصه آموزش و پرورش است/ مجلس باید آن را اصلاح کند

قاسم احمدی‌لاشکی نایب رئیس دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن انتقاد از بودجه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: دولت متاسفانه نتوانسته در تدوین بودجه آموزشی اولویت‌بندی کند، حتی اگر یکسال راه‌های کشور آسفالت نشود هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، اما باید کار‌های زیربنایی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از حوزه‌های مهم زیربنایی در کشور است، تصریح کرد: ما شاهد اتفاقات ناگوار بسیاری در مدارس و دانشگاه‌های خود طی یکسال گذشته بودیم که برای جلوگیری از وقوع آن نیازمند اعتبارات و اقدامات اساسی هستیم، ناراحتی در جامعه معلمان و دانش‌آموزان یعنی ایجاد مشکل در نیمی از جمعیت کشور که نادیده گرفتن آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

احمدی‌لاشکی با اشاره به یکی از پیشنهادات دولت در لایحه بودجه ۹۸ هم اظهار کرد: دولت می‌خواهد ۱۰ درصد از نیرو‌های آموزش و پروش را در سال آینده خرید خدمات آموزشی کند یعنی بحث آموزش و تربیت دانش‌آموزان را با مقادیر کمتر از رقم پرداختی کنونی به این نیرو‌ها واگذار کند که مسلما آنها نمی‌توانند مدارس و آموزش با کیفیتی را در اختیار فرزندان ما قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه متاسفانه دلالی در کشورمان بهترین راه برای درآمدزایی است، بیان کرد: دولت با این مصوبه در لایحه بودجه در حقیقت دلالی را وارد آموزش و پرورش می‌کند که باید این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه بررسی و اصلاح شود.

 وی همچنین با انتقاد از مصوبه دیگر دولت در لایحه بودجه درباره حذف ادارات آموزش و پرورش مناطقی که سرپرستی کمتر از ۵ هزار نفر را برعهده دارند هم تصریح کرد: با حذف ادارات این آموزش و پرورش‌ها دیگر چه کسی باید مسئولیت دانش آموزان را برعهده بگیرد؟ این موضوع هم باید اصلاح شود و دولت نباید بحث کمبود بودجه را وارد حوزه آموزش و پرورش کند.


پیام یا سوال خود را برایمان بفرستید

پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.*

*